Tomb Raider Anniversary nevydaná verze Core Design

Je už to pěkná řádka let, co svět spatřila hra The Angel of Darkness. Všem z nás je známo, co následovalo - hra i přes obrovský potenciál a ambice zklamala a studio Core Design tak přišlo o svá práva na Tomb Raider. Značku přebralo studio Crystal Dynamics a navázalo hrou Tomb Raider: Legend.

Víte ale o tom, že měla vzniknout i hra k výročí vydání Tomb Raider I, ještě jednou v režii Core Design?

 Ano. je to tak! Svět se o tomto projektu dozvěděl 8. června 2006, kdy se na Internetu objevil trailer prezentující novou Tomb Raider hru; logo hry a titul videa zněly Lara Croft: Tomb Raider: 10th Anniversary Edition. Titul měl být vyvinut na platformu PSP a vývoj měla opět zajistit firma Core Design. 

Vznik myšlenky

 

 

Když Core tvořili svůj Running Engine, tým vývojářů si při práci pohrával s postavou Lary a náhle vznikla myšlenka na vytvoření remake původní klasiky z roku 1996. Nápad byl předložen společnosti Eidos, byl schválen a projekt dostal zelenou.

Záběry z nejmenované nově připravované Tomb Raider hry se do světa dostaly přes Internet 8. června 2006. Video a loga použitá v traileru potvrdila název hry, který zněl Lara Croft Tomb Raider: Anniversary Edition. Mělo se jednat o PSP titul, který měla opět vyvíjet a vydat společnost Core Design. Trailer nám představil Laru Croft v novém, povědomém prostředí, které ale dostalo řádný face-lift, objevují se zcela nové animace a reakce, které jsou oproti prvnímu dílu Tomb Raider o mnoho vylepšeny. Záběry z traileru pocházely z konzole PSP, využit byl engine Free Runing. Video nyní na internetu naleznete už jen těžko, jednalo se totiž o překračování autorských práv, a navíc tyto záběry vůbec neměly proniknout na veřejnost. 

 

 Trailer a editační video

 Týden na to oznámili Eidos Interactive, že opravdu dojde k vydání výročního dílu na platformy PC, PS2 a PSP. Vyvinout jej však mělo studio Crystal Dynamics , které definitivně nahradilo Core Design a vydalo sedmý díl série, Tomb Raider: Legend. Společnost Buzz Monkey Software se měla starat o distribuci.

 

 

Staronové podání

Hned na počátku se v Core rozhodli hru graficky co nejvíce zpodobnit s Tomb Raider: Legend. takže Lara byla modelována se shodnými rysy obličeje. Novinkou ve hře byla dovednost akrobacie na tyčích, která v originále nebyla. Ve hře měl být použit systém mířícího terče, který byl využit i v Legend, což designéři zjistili až poté. Core pro remake vytvořili nový, rozšířený závěrečný level, ve kterém Lara měla poté, co se Atlantida rozpadla v trosky, vybojovat souboj s Atlantským válečným strojem. Jako speciální obsah měl být ve hře implementován dokument, koncepty, FMV sekvence a modely postav z původního dílu. Do hry se měla dostat nová hratelná postava - Melissa Croft, pravděpodobně Lařina příbuzná. Lara měla umět mířit současně oběma zbraněmi jinam.

Hudbu pro remake měl vytvořit opět původní skladatel - Nathan McCree.
Hlas Lary Croft měla dokonce dabovat původní dabérka Jonell Eliott - k natáčení těchto prvků však již nikdy nedošlo.

CORE DESIGN MOMENTÁLNĚ JIŽ NEMÁ ŽÁDNÁ PRÁVA K VYDÁNÍ HER TOMB RAIDER. HRA BYLA POZASTAVENA VE FÁZI VÝVIJE ALFA.

Tomb Raider Anniversary © Crystal Dynamics & Eidos Interactive

Vydáno: červen 2007
PS 2, PC, PSP, Xbox 360, Wii, Mac

Rádi čteme tento příběh:

Anniversary menu

Lara Croft and Tomb Raider are trademarks or registered trademarks of Square Enix Ltd. | Official Tomb Raider social media sites